Váratlanul segítséget kaptam :)
(Köszönet érte Timinek)
A blog megkezdése után sokan írtátok, hogy milyen jó ötlet, de a legnagyobb örömet az szerezte, hogy volt valaki, aki felajánlotta, hogy kiegészíti a saját tapasztalataival az enyémet.
Így beteszem ide Timi írását, remélem, ez is hozzájárul a megfelelő választáshoz.
Ezúton pedig buzdítanék mindenkit, hogy akár megjegyzésként, akár átküldve nekem gazdagítsa a tapasztalatainkat, egészítse ki, cáfolja.. a leírásokat, hozzon olyan típusokat is, amelyeket mi nem ismerünk, hogy minél átfogóbb értékelő oldalt kaphassunk.
Íme Timi írása:
Értékeléseim elején pár sor, hogy én milyen körülmények
között használom kocsijaimat:
Budapesten, lapos, kertvárosi környezetben élek, egy újonnan
aszfaltozott lakópark területén, amely terület a mindennapos sétáink
helyszínéül szolgál. Kicsit tágabb környezetemben városi viszonylatban
elfogadható minőségű, szélességű járdákkal vagyok körülvéve, ha föld útra
tévedek, oda speciális, 3 kerekű jogger, általam off-road kocsinak nevezett
babakocsival megyek.
Nagyobb bevásárlást, szülőkhöz való közlekedést autóval
oldom meg, aminek a csomagtartója közép méretű, egy Ford focus.
Babakocsijaimat magam csukom össze, nyitom ki, Férjem ritkán
tud elkísérni napközbeni kiruccanásokra. Ezt azért tartom fontosnak, mert sok
helyről hallottam, ahol nem kell a lakásban összecsukni a babakocsit, ott
legtöbbször az anya nem is tudja hogyan működik ez a funkció.
Kertes lakásban élünk, nem kell lépcsőzzek, és a lakáson
belül csak betolom a kocsit, nem kell
összecsukjam.
Eddig 10 körüli azon babakocsik száma, amit hosszabb, rövidebb
ideig használtam, és kb 30-40, amiket volt szerencsém pár napig birtokolni,
nyitni, csukni, dönteni, és a szobában a lányommal együtt tologatni, így már az
„egy szuper kocsim van, és ajánlom mindenkinek” kategóriától kicsit
kritikusabban szemlélem a babakocsikat.
Vallom ennyi babakocsi után, hogy egyszerre egy sosem elég,
és egy nem szolgál ki végig egy gyereket, kell kisebb, nagyobb, más…
Cam Combi
Baby
Multifunkciós, travel system rendszerű, olyan, mint a sokak
által oly hőm áhított Peg Perego Pliko P3 vagy Switch szett, de olcsóbb és
szintén olasz. Ez a modell egyébként a legolcsóbb a Cam szettek sorából, így a
huzata szivacsossága az árával egyenes arányban nő.
Tartozékai:
-
VÁZ, ami esernyőre
csukható, 4 dupla kerekes, kis szarvacska fogantyús.
Pozitív: összecsukva
megáll magában, amit igazán akkor kezd értékelni az ember, ha szembe találkozik
azzal a későbbi esernyő kocsival, ami csak fektetve tárolható, mert folyton
feldől, illetve a falon nyomot hagy a kereke, ahogy neki kell támasztani.
Cam egyedi megoldása azon modellek, melyek
egybe toló karosak, mint például az Elegant Family, szintén esernyőre
csukhatóak. Ez a piacon kapható modellek között ritkaságnak számít!
Kerekei jól fordulnak, bolygó állapotban
nem akadnak, kis helyen is jól lehet manőverezni vele. Egy kézzel is megfordítható egy helyben.
Fogantyúja formatervezett műanyag, így nem
kell félni, hogy a szivacs sérül, vagy a gumi az öregedés során ragacsossá
válik (ilyet láttam sajnos a szomszéd Peg Peregoját tolva)
Negatív: Bevásárló hálója
viszonylag nagy, de 8kg alma hazaszállítása után varrni kell.
A szarvacskás tolókart első gyerekeseknek
ajánlom csak, ugyanis egy kézzel jó erőben kell lenni az irányításhoz. Nem
lehetetlen, de nem is kényelmes. Két kézzel tolva viszont álom.
Kerekek halk, egyenletes kotyogással
járnak. Sok babakocsi használata után kiderült számomra, vannak a kotyogós
kerekek és vannak a halkan siklók. Ennek a futó felülete gumi, de nem
felfújható. Hangját pár napig szokni kell, de később fel sem tűnik, sőt
hiányzik, ha egy nagy kerekes babakocsira váltanál.
-
MÓZES: öntött, fürdőkád
szerű jelenség.
Pozitív: Kategóriájának
egyik legnagyobb darabja, 77cm, ebben a gyerek még 8 hónaposan is kényelmesen
fekszik, ellentétben a Peg Perego mózesekkel, amit a szülő azért tesz el, mert
a gyerek kinőtte.
Fejrészén fel tudod emelni, ha jól
emlékszem 3 fokozatba, ez nagyon hasznos, ahogy a baba egyre érdeklődőbb lesz,
így ugyanis kilát a kocsiból.
Egy mozdulattal a vázra tehető, és könnyen
levehető onnan.
Ideális utazóágynak is, mi 5 hónaposan
használtuk annak utoljára.
Huzatát kézzel ajánlja a gyártó mosni, de
igen jól mosható.
Negatív: Mivel alul csak
egy vékony betét van, érdemes télen polár takarót, nyáron egy tetra kifogót
belehajtani. ezek egyébként sem ártanak, a jobb hőérzetért.
Tárolás szempontjából nem túl optimális, de
ez minden merev mózesre jellemző.
-
HORDOZÓ: hát nem ez az,
amiért ezt a szettet veszi az ember.
Pozitív: könnyen a vázra
csatolható, nem kell külön adapterrel bajlódni, ami könnyen elveszhet.
Viszonylag nagy, így sokáig tudja a gyerek
élvezni a sokkal biztonságosabb, menetiránynak háttal való utazást.
Negatív: szabványnak
megfelelő, de nem a legbiztonságosabb darab. Második gyereknél én egy Maxi
Cosira cseréltem.
SPORT ÜLÉS: mindkét
irányból a vázra tehető, bár én csak az előre néző funkciót próbáltam, mivel
amíg a lányom igényelte, hogy lásson, addig mózes méretű volt.
Pozitív: a vázzal együtt
esernyőre csukható.
Az ülés kényelmes, nagy méretű, a
babakocsis kor végéig kihasználható.
Vízszintig dönthető, bár szerintem ez
teljesen felesleges funkció, hiszen, amíg igényli a gyerek a vízszintet, addig
úgyis a mózesben kap helyet.
Ülő helyzetben a kupola nagy, jól
behúzható, de ahogy dől az ülés, úgy rövidül a kupola is.
A karfa műanyag borítású, így nem
koszolódik, és nem szakad.
Igazából a sport rész egy nagyon eltalált,
klasszikus vonalvezetésű, kényelmes darab.
Negatív: egy dolgot tudok
itt említeni, miszerint összecsukáskor a kupolát le kell venni, azzal együtt az
ülés nem csukható
-
Tartozék továbbá lábzsák, esővédő, pelenkázó
táska
A hordozóval kombinálva talán az egyetlen
újszülött kortól is használható babakocsi, ami a Heim Pál liftjébe is
kényelmesen befér.
Ezzel a kocsival nyugodtan indulhat neki az
ember lánya a tömegközlekedésnek is, mivel keskeny, súlya egy ember által is
emelhető.
Keskeny lifttel rendelkező társasházba is
ideális választás.
Ez volt az első babakocsim a sorban és ez a
mai napig megvan, és használjuk.
Összegezve ajánlom mindenkinek, aki városi
terepre szeretne egy babakocsit, ami mindenhol elfér, minden kis üzletbe
bemegy, autóba jól pakolható, újszülött kortól használható és mindent megkap a
vásárló egy szettben.
Quinny Zapp 3 kerekű
A
világ legkisebbre csukható babakocsija, amit minden, kicsit is extrához vonzódó
anyuka használni szeretne.
Ebből
a típusból egy használt kocsira tettem szert, amihez egy vadiúj xtra ülés is
járt. Igazából a használt mivolta az, amiért a típushibákról is írni tudok.
A
sport ülését csak kipróbáltuk egy 96cm-es 15kg-os gyerekkel. Elfért benne, bár kicsit már furán mutatott,
tolni viszont már nem volt olyan felemelő ekkora súlynál.
Igazán
a csupasz vázat teszteltem, adapterrel, melyre egy maxi cosi hordozót tettem
egy egy hónapos törpével.
-
VÁZ: tényleg a világ
legkisebbre csukható kocsija, csak míg az ember összecsukja…
Pozitív: iszonyú pici
összecsukva, és minden kis autó csomagtartójába belefér.
Praktikus, hogy adapter segítségével
hordozó tehető rá, és ehhez nem kell a textilt fent hagyni. Ideális autós
babakocsi már a kezdetektől, így nyugodtan vásárolhat az ember egy batár
kombit, otthonról való elinduláshoz, hiszen ezt hagyhatja fixen a kocsiban.
Negatív: Hát nem ezt
hívják egykezes összecsukásnak. Lehet, én csináltam rosszul, de ehhez még
lehajolni is kevés volt, guggolni kellett, és bevallom ez már nekem kicsit túl
sok volt.
Meg, hát hogy néz ki a Mammut
bevásárlóközpont (aki esetleg nem ismerné, ez az üzletház Budapest azon részén
található, ahol a felsőbb középosztály anyukái vásárolnak, és lesik és
kategorizálják a többi anyukát öltözöttség és babakocsi szerint), szóval, hogy
itt az ember guggol az autó mögött, hogy megküzdjön a babakocsija kinyitásával
és összecsukásával.
Tolókar magassága annyira alacsony, hogy én
a 178cm-emmel már görnyedni voltam kénytelen.
A kerekek hamar kopnak, és nem
egyenletesen. Összecsukáskor a fék minimálisan befog, így kinyitáskor erre
figyelni kell, mert a kerekek fő
kopásának a félig fogó fék a kiváltója.
A feliratok, hát sosem fogom megérteni,
hogy egy ilyen drága kocsira miért nem képesek rendes matricát tenni.
Gyakorlatilag simán körömmel lekaparható. Nekem ez azért is fura, mert ezzel
saját magukat fosztják meg a reklám lehetőségétől, hiszen egy ilyen
formatervezett kocsi hamar figyelmet vív ki magának, de honnan tudhatja a
márkákat kevésbé ismerő anyuka, hogy a másik most mit is tol.
A vázon nincs automatikusan befogó kapocs,
ami az összecsukott vázat egyben tartaná, így vagy két kézzel fogja az ember,
vagy kinyílik félig a levegőben.
A bevásárló háló max egy cumisüvegnek elég,
ezzel nem érdemes többre tervezni.
A babakocsira picit nehezebb tárgyat
akasztani tilos! Ugyanis feldől. Egy pici pelenkázó táska egy váltás pelussal
és már a max súlynál tartunk. Eddig aktívan még csak hordozó+váz kombinációban
használtam, de a nagyobbnak, aki 2,5 éves, és még nyújtózik a kocsi tolásához,
nem tudom azt mondani, hogy gördítse odébb a kocsit, mert nagyon könnyen magára
rántja, a hordozóban ülő Öccsével együtt.
SIMA ÜLÉS: könnyen, egyedi
módon levehető a vázról, anyaga kellemes
Pozitív: a vázzal együtt
csukható
Negatív: a felirat erről
is hamar kopik, a lábrész anyagával együtt.
Az ülőfelületet a vázhoz kicsi műanyag
fülekkel kell rögzíteni, ami könnyen törik, használtan való vásárlásnál ezt
érdemes ellenőrizni
XTRA ÜLÉS: egy világos
bézshez volt szerencsém, hát maga volt a gyönyörűség
Pozitív: mindkét irányból
a vázra tehető, dönthető. Lábrésze egyedi módon kifordítható, és így viszonylag
nagy fekvőfelületet képez.
Negatív: minek a világ
legkisebb váza, ha az ülés nem összecsukható?
Az új modellek már a vázzal együtt
csukódnak, de a korábbiak, ugyan laposak, de hatalmas helyet foglalnak az
autóban.
A babakocsi táskája szép gesztus, de, ha
valaki folyamatosan használja, akkor a táska értelmét veszti.
Összességében
nekem hatalmas csalódás volt. Régóta vágytam egy ilyen csodára, de hamar egy 4
kerekű Zappra cseréltem.
A
kocsi könnyen borul, iszonyú macerás nyitni, csukni, és lehet én vagyok
ügyetlen, de egy kézzel lehetetlen volt tolni.
(Megjegyzés: Ugyanezt írtam volna én is, borulékony, nehezen irányítható kicsi kocsi, talán nyaraláshoz, repülőre szálláshoz tudom elképzelni)
QUINNY ZAPP 4 KEREKŰ
Az
alacsony tolókart és a macerásan csukható vázat így sem tudtam elhagyni, ez
viszont már nem annyira borulékony (azért átlagtól még mindig vészesebb), de
egy kézzel könnyen tolható.
Ami
ebben kicsit más: A bevásárló háló más módon kapcsolódik a vázhoz, két ponton
magához az ülés textiljéhez kell kapcsolni, így, ha leveszem a textilt
(márpedig a hordozó alá nem kell), akkor nincs mihez fogassam a bevásárló
hálót.
A
textil a vázra nem a zapptól megszokott húzzuk be a vályúba módszerrel működik,
hanem zippzározni kell. Ekkor viszont a vázon marad egy vékony textil csík,
amit csak csavarhúzóval lehet lecsavarozni, és a lyukak ott árválkodnak a
csupasz vázon…
A
Zappokról összességében: csak az vegye, aki úgy érzi, neki kell egy ilyen! Aki
kicsit is bizonytalan, válassza inkább valamelyik hasonmását, mint például a
Babywelt Moon Kiss, vagy Fit vagy Flic vagy Flac esetleg az Espiro Magic, az
Eurocart Lira 3 vagy 4, Baby Point Mark 3 vagy 4, Petite Star Zia vagy a Chipolino
Omnia. Ezek is kicsire csukhatóak, és
egyedi formájúak, viszont dönthető hátú, sok modell karfás, és egy kézzel
nyitható!
Ebből
egy Babywelt Moon Kisshez volt szerencsém, illetve jelenleg egy, ennek a
típusnak egy újabb darabja van nálam.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése