A Phil and Teds kocsikkal kezdeném, mivel kis korkülönbséges gyerekeim révén nagyon jól ismerem őket, a legkedvesebb kocsik egyike számomra.
Abból is az Explorer modell lesz az első véleményezett.
Íme elsőnek a gyári adatok:
- újszülött kortól 6 évig ajánlja a gyártó
- 5 pontos biztonsági öv
- súlya 12 kg
- szélesség 62 cm, kerekek nélküli összecsukott mérete: 76,2x50,8x22,8 cm, kerekekkel együtt:
62x100 cm
- terhelhetőség: főülés 20 kg
kisülés 20 kg, ha elől van
15 kg hátulra szerelve
Az Explorert 2010-ben adták ki először, egy sor apró újítással, amelyek extra kényelmet adnak használójának.
A régebbi Phil and Teds-ek mosása, tisztítása elég nehézkes volt, mivel ha nagy nehezen le is csavarozgattuk róla az üléshuzatokat, a merevítő miatt nem lehetett a főülést a gépbe bedobni, csak a kicsi ülés huzatát. Engem személy szerint ez frusztrált, nem szeretek sokat macerázni a kocsi tisztításával.:) Az újabb modellek (Explorer, Dash, Vibe) ezt annyiban küszöbölik ki, hogy van bennük egy kivehető betét, amelyet külön ki lehet mosni, így a kocsi teljes anyagára szerencsére ritkán kell sort keríteni.
Tolókar magassága állítható 94-től 110 cm-ig.
Kupolájába beépítettetek egy napárnyékolót is, valamint előre fordítható (ez nekünk nagyon bevált nyári napokon) , illetve a kisülés is gyárilag már hozzá való kupolával jött ki.
A lábtartót már nem anyaggal borították, hanem műanyagból van, ezért sokkal könnyebben tisztítható.
A fék lábnál van, a Sportokhoz képest sokkal könnyedebben működik, mégis ugyanolyan erősen fog.
Összecsukásához már nem kell két kéz, hanem egykezessé vált.
Fontos tudnivaló a legtöbb Phil and Teds kocsiról, hogy alapszettben (kocsi+kisülés) nem lehet újszülöttel használni, ehhez szükség van egy kisülés adapterre, melyet a karfa helyére kell beilleszteni és erre lehet felülre rögzíteni a kicsi ülést. Alatta utazik az újszülött, ajánlott hozzá a puha mózes (coccoon) beszerzése, mivel a nagyméretű ülésben elveszik még.
Az ülések méretéről:
Főülés: háttámla hossza 60 cm, szélessége: 29 cm, ülés mélysége 28 cm.
Kisülés: hossza 47 cm, szélessége: 26 cm, ülésmélység 24 cm.
Tárolókosara igazán méretes, azonban, ha hátulra is kerül egy gyerek, sajnos már kihasználhatatlan a hely, mivel a lába belelóg a kosárba. Így nagyon ajánlott hozzá beszerezni az oldalra szerelhető táskákat a sokat vásárló anyukáknak, mert ezek nélkül viszonylag kevés pakolós helyük marad.
A Phil and Tedsek mindegyike egyébként két gyerekkel is egy kézzel tolható, hihetetlen könnyen manőverezhető kocsi, nagyon jó a rugózása, a főülés igen méretes, fékje nagyon stabil.
Hátrányai közé tartozik, hogy a hátsó ülés igen kis mértékben dönthető, illetve a kisüléssel hátul a főülést ledöntve a hátsó gyerekre lóg rá, bár végszükség esetén így sétáltunk.
Típushibái: a hátsó gyerek bevásárló kosárba lógó lába miatti súrlódástól könnyen kiszakad az alsó kosár, ezt meg lehet előzni egy kis ragasztószalagos megerősítéssel, bár a kosárban van egy műanyag lap is, ez ritkán kopik lyukasra. A levegős kerekek teszik lehetővé a szuper rugózást, de így előfordulhat defekt is.
Ha hátul van a kisülés, az összecsukás előtt le kell venni, együtt nem csukható, bár ez kb. 2 másodperces tennivaló.
Az ütközőnél gyakran karcolódik, az oldalvázról elől a keréknél lekopik a festék hamar.
Ikreknek csak 6 hónapos kor felett ajánlom.
Tippek:
A hátsó kis esővédő nagyon praktikus. Amikor az újszülött fekszik hátul, akkor főleg téli időben nagyon fontos a megléte, nem csak az esőtől, hanem a széltől is védi.
Később én ezt hordtam magammal a nagy dupla esővédő helyett, mert az első ülés kupolája igen tekintélyes méretű, az elől ülő gyerkőcöt jól védi, és a hátul ülő gyerekhez a kicsi felcsatolható, igaz nem passzentos, de így ha épp útközben ér minket egy kisebb eső, elegendő a védelem ahhoz, hogy hazáig nagyobb ázás nélkül visszaérjünk.
Természetesen nagyobb zuhogó esőben a nagy esővédő a megfelelő.
A tolókaron lévő biztonsági szalag is nagyon fontos volt nekem, a pécsi hegyes-völgyes viszonyok között főként lefelé nekem nagy biztonságot adott, hogy a karomra rögzítettem, mivel két gyerekkel lefelé azért van súlya a kocsinak.
Sajnos a szalag ezen a modellen le lett rövidítve, a régebbiekre én felerősítettem oldalra a kismotort a kormányánál fogva odahurkolva, így ezt az újítását nem díjazom. :(
Igazából ennyi, egy nagyon szuper tesókocsi, rengeteg beépített extrával, könnyű, jól manőverezhető, mindenféle terepen alkalmas.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése